براءة للقاتل والحرامى والعميل بقلم اميرة الغرام - منتديات غزل وحنين

براءة للقاتل والحرامى والعميل بقلم اميرة الغرام - منتديات غزل وحنين

 

براءة للقاتل والحرامى والعميل بقلم اميرة الغرام





















براءة للقاتل والحرامى والعميل

بزمة دية مش كتير

انا عوزة حقى يا بلد

انا عوزة حق الولد

حقى فى ليلة 25

ضاع يا كبير وتقول

قانونه وقاضى

لا ديه استخفاف

بشهداء البلد

اناقررت ابيع نفسى

زى العملاء زى البيعين

يا قضاء فاسد حقى

راح فين انا عايزة حقى

وحقى اخويا وحق صاحبى

انت مين انت قاضى مصرى

واللى قابض واللى عميل

كرهت عرفكم وكرهت اسمكم

وكرهت يوم اتقتل فيه شهيد

على ارضكم انا دمعة وطن

ترفض النزول انا قلب اخت انفطر

على اخوى وعلى دمعة سالت

من العين

انت مين اعلام فاسد

وقضاء فاسد طيب

طيب اعلم اولادى اية

28 مش كانت ثورة للاخوان

28 قالت اخرس انت وهو ونام

مكنش غرضكم غير ترهيب

علشان الحكم برءة الخيان والجبان

السرطان صدور لاولادنا

والاعلام هللو كمان

وفى الاخر قتل اصحابنا

وجرى فى سريرة

واتغطى ونام

وجاى تقول برءة

لا بقى انا عوز حقى

ومش ممكن هسكت

الشهيد حقة مجاش

تفرق اية لم اشتشهد بكرامة

ولا اعيش فى بلد كدابة

مش هخاف ومش راح

يسكت صوتى

ولا هعيش فى وسط

اعلام فاسد

وقضاء مات

لو ابنك كان من الشهداء

كنت بتبكى على احلامة

وحلمى معه انا قررت افجر

نفسى انا قررت اكتب وارسم

مشنقة شنقت شعب بكمله

وبراءة اقاتل وجبان

بقلمى

اميرة الغرام

29\11\2014























ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق