ترنيمة عشق في حب مصر - منتديات غزل وحنين

ترنيمة عشق في حب مصر - منتديات غزل وحنين



ترنيمة عشق في حب مصر

























انا مش قد سحر عنيكى ولا قدك

وخلينى ابتسامه حب على خدك

ونبضه تترسم حدك

وهمسه شوق تذيد ودك

انا معجون بميه نيل

ومتكون ف نور قنديل

ومتعود اشوف قدك

ولو قلتيلى عدى بلاد هعدليها واجى لحدك

ولو هتحاربى اى بلاد

هكون ليكى بشرف عبدك

انا رملك وانا ارضك

قوليلى انتى ايه دينك

وسحرك هو تكوينك

ونبضى جوه شراينك

ونا قران لعباسط

ونا ترنيم ف ترنيمك

انا معجون بحنيه

وهفرش ليكى منديلى

وهمشى معاكى ع الميه

وغنيلك ---تغنيلى

وهعمل ليكى امسيه

يا اجمل حور--- يا جنيه

دنا من طين

وشارب مر علشانك

وقارى سوره التكوين

وساقى الصبر ف كيعانك

انا روحك ---وسجانك

انا اسمك وعنوانك

انا بسمك واحزانك

انا امرك وخدامك

ووقت الشر عدوانك

قوليلى مين ياخد ايدى

يودينى لعنوانك

ومتحجر كما الصوان

واشوفك ابقى كالبركان

بحس بهمس من صوتك

واكون ترتيل ف يوم موتك

---وامشى لك كما الرهوان

وبحلفلك يمين الله

وبدعيلك ف كل صلاه

واشوف عيسى بيتوضا مع محمد

وبيحبو البشر اجمع

وصوت اجراس بتتحاضن مع مدنه

وعينى كل يوم تدمع

عشانك انتى يا غاليه

عشان عوز اشوف واسمع

ف صوت بيرن ف ودانى

تعالى اخدك ف احضانى

وعوز مره اعود ليكى

وتيجى يا مصر من تانى

وتيجى يا مصر من تانى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق