اقول صباح والا جراح يقلم اميرة العرام - منتديات غزل وحنين

اقول صباح والا جراح يقلم اميرة العرام - منتديات غزل وحنين

 
اقول صباح والا جراح يقلم اميرة العرام





















اقول صباح والا جراح

بلون الفكر اللى راح

وبلون الدم اللى راح

صباح الخيرصباح رواح

صباح الدمع والالم صباح

احزان لا افراح

صباح الدم فى الميدان

وفى سيناء من بليل

صباح الدم اللى اجمد

فى الشريان

صباح الدمع من الصبح

لحد الليل صباح صبر

صباح الم ودمع

اصبح مستنى فجر وذل

صباح مستنى خبر الشهيد

من جديد يزيد

لون الدم

صباحك يا رفح واخد منا

كتير شهيد واتنين وسماء

بكرة باالملايين

سماء بلون الرمل وعدد الحصة

فى الارض صباح مستنى

فجر جديد باالف شهيد

ومين هيزيد

ارهاب معروف وال ما معروف

مين سبب الدم صباحكم غير معروف

حب وخوف

سنين بتفوت وشوق مش شوق

وكلمات تسكن الشريان

انا المصرى اللى مستنى

انا المصرى اللى بيصبح

وانا المصرى اللى مقتول وقتيل

انا الدم اللى لسة رخيص

وانا بكرة اللى ما بيجيش

وانا الشمس اللى ما بتشروقش

غير كوبيس

انا اللى بقول صباح الخير

وانا اللى قلبى مش شايف

ضياء الليل وانا بكرة مش عارف

رايح على فين

انا اللى خايف وانا الساكن

ضياء الفجر وليل ماى يجش

انا لسة معرفتش

اقول ومقولش

فين بكرة خايف مايجاش

انا اللى بصبح وفى ساعة

الفجر بتصبح بحزن جديد كمان ساعة

بولعة

ابيع اهلى بشهادة كم شهيد فى الساعة

انا بكرة واللا مستنى يوم تانى كمان ساعة

ويكتب الف فكر جديد

بقلم اميرة الغرام


اليوم27\10\2014










ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق