خمسه فرفشه - منتديات غزل وحنين

خمسه فرفشه - منتديات غزل وحنين
المريض: يا ترى يا دكتور أنا ممكن أعيش لحد ما يبقى عندي 100 سنة؟

الطبيب: أنت بتدخن أو بتشرب أو بتتعاطى؟

 المريض: لأ أبداً، عمري ما دخنت سيجارة أو كأس ولا حتى شديت نفس من شيشة...

 الطبيب: بتلعب قمار؟ المريض: لأ، ولا حتى كوتشينة ولا دومينو ولا شطرنج ....

 الطبيب: بتسهر قدام التلفزيون أو الفيديو أو الدش؟

 المريض: ولا بفتحهم من أساسه....

 الطبيب: ولا بتسهر على القهوة؟ المريض: ولا عمري عتبتها برجلي...

الطبيب: بترهق صحتك ونظرك بالقراءة كتير؟

المريض: بالعكس، أنا أطيق العمى ولا أطيقش الكتب...

 الطبيب: طيب بتقعد كتير قدام الكمبيوتر أو الأنترنت؟

المريض: كمبيوتر؟ أشوف إيه؟ ....

 الطبيب: طيب بتسافر على طرق خطر أو بتسوق كتير؟

 المريض: أنا لا عندي عربية ولا بأسافر من أصله.....

الطبيب: طيب بتلعب أي رياضة عنيفة أو مرهقة؟

 المريض: ولا عمري عتبت نادي، وما لعبتش حاجة من أيام ثانوي....

 الطبيب: أمال عايز مية سنة تهبب فيهم إيه ....

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق