ليله....بقلم ناجى أنس

ليله....بقلم ناجى أنس
  ليله....بقلم ناجى أنس







ليله....بقلم ناجى أنس



ليله عدت نسمه جميله
وساعاتها مكانتش طويله

كنا بنحكي لبعض كلام
عشق وهوي ولا في الأحلام
بس الوقت خطفنا اوام
عشنا وشفنا هيام في غرام
كله دفا وامان وحنان
رحنا وجينافي جنه مشينا
قبل اوانها بألف أوان
كنت باحس بقلبي بيخطف همس كلامك
قبل شفايفك مابتهمسها
شوقي إليكي بسرعه يجيبها
تحكيها انتي بطريقتك ولا طريقتي
في الحالتين للقلب حطفتي
دايب فيكي بأقول ياحبيبتي
واناباتلهف واسأل نفسي
نفسي اقولك تسمعي همسي
عشقت طريقتك منك انتي تعرفي ليه ؟
علشان حاسس قلبك فيها
قالي عليه نبض بيسري في دمي ياعمري
بتقولي دقاته حاجات
قبل ماتيجي تقولي عليها
باسمع تنهيده باهاهات
رقه في دقه وأقدر اشوفك
وانتي بطرف عنيكي تبصي
وانا حاسس في النظره كسوفك
نفسي زيي بقلبي تحسي
وكفوفي حضناها كفوفك
كف وكف بيلمس كف
لمس وهمس باجمل حس
حاجه تخلي العقل يخف
ويا النظره سرحت وتهت فرحت ورحت في حضنك دبت
نظره عين من تحت لتحت
بس قدرت بقلبي اكشفها لما بعيني ياعيني لمحت
احلي معاني فيها مشاعر
لوحسها ميت مليون شاعر
شعره مش ممكن يوصفها
غير لوشافها ولا لمسها
وعاش احساسها
وعشان ما نا بس اللي عارفها
قلبي بنبضه راح وكشفها
لحظتها حسيت بحنين
خلاني أألف دواوين
كل ديوان فيه ألف قصيده
كل قصيده بين ابياتها
تحكي معاني حلوه أكيده
ولا عشاق قبلنا عرفتها
بتقول علي احلي الاوقات
كان اليوم دا بس ساعات
خلصت يمكن في دقيقتين
عدت وكإنها لحظات
لكن قلبي عاشها سنين
اسمع همسات احساس صوت
زاد وياها إليكي حنيني
بيقول للكون كله سكوت
ويعاهدك وانتي تعاهديني
نفضل سوي في الهوي بنعيش
احلم تفضلي ماتسبنيش
مع بعضنا علي طول ونقول
لفراقنا ابعد ماتجيش
مانخليش ولا لحظه تفوت
مايفرقش مابينا حبيبتي
حتي الموت
لو متنا جانا وندانا
احنا ع الحال دا بنعيش

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق