أغلى الاوطان - منتديات غزل قلوب مصرية

أغلى الاوطان - منتديات غزل قلوب مصرية

أغلى الاوطان بقلم محمدطلبه

أغلى الاوطان

صباحك فل
ياست الكل
صباحك نادى يابلادى
و لا تخافى
انا بدالك اشيل الهم
يامصر ياعايشه جوايا فى مجرى الدم
مابين الرمش والننى انا شايلك
ووقت الشده انا جايلك يا اعظم ام
عشان خاطرك ادوس ع الصعب واخطى
ده لا بخاطرك ولا بخاطرى
مانا ابنك
و انا طرحك
وانا الشمعه تنور ليكى يوم فرحك
و انا بايدى هشيل الدمعه من خدك
ولو مره جناحك مال
انا طيرك
هطير بيكى لاعلى مكان كما الفرسان
واطيب جرحك النازف بقاله زمان
ومش هسكت على حقك ولا حقى
ولا هرضى انا اكون واحد على الهامش
ومش هسمح اعيش جواكى يوم متهان
يابلدى ياعزى
والتاج الى فوق راسى
انا مش ناسى يابلادى
ولا قاسى
انا ساكت صحيح يمكن
لكن جوايا احساسى

ومهما بعدت انا عنك
ومهما الغربه بعدتنى
اكيد بكره هيجى اليوم
على شطك هكون راسى
يامصر يا امى والتاج الى فوق راسى

انا اسف
عشان مقدرتش افديك مع الثوار
لانى كنت متغرب
بدور على الهوا فى غيرك ولقمه عيش

مانا وجواكى راح خيرك
لاكتر ناس كانم اشرا ر
وبح مفيش

لكن دورت ياما كتير و ملقيتش
رجعت وكلى شوق وحنين مخبيتش
ياوطنى يا اجمل الاوطان انا عاشقك
واضحى عشان الاقى مكان هنا ف حضنك

ومهما بعدت انا عنك
ومهما الغربه بعدتنى
اكيد بكره هيجى اليوم
على شطك هكون راسى

15-07-2011,

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق