حبه فرفشة ونرجع ايام زمان - منتديات غزل القلوب

حبه فرفشة ونرجع ايام زمان - منتديات غزل القلوب

به فرفشة ونرجع ايام زمان

bit_stamps 


مجموعة من النكت قديم وجديد يا رب تكون سبب في تواجد الابتسامة علي وجوه الحاضرين

نفرفش شوية ونقول للزمان ارجع يا زمان كان نفسي البفة بتعتي تكون موجودة بس اختفة من

ايام الثانوية يا رب تكون بخير ويكون بعدها عننا خير كل الناس الي موجودة من زمان علي المنتدي

يعرفو البفة بتعتي والمجموعة دي انا بهديه اليها ومعانا اتصال تلفوني ونقول الووووووووو ياعم الحج فكن من الاشتغلات فين النكت
اصبر يا عم هقول الكلمتين بتوع التقديمة
ياعم تقديمة ايه فكك
حاضر انا اسف
انت شغال ايه
انا صايع عندك مانع
صايع وهقول نكت وعلي كدا دي بتكسب
انت شكلك ضايع يا عم فكك من
خلاص يا عم قول النكت وخلصني
حاضر يا سيدي


النكته الأولي

مرة واحدة ست بتقول لجوزها ليه مش بتعمل زى استاذ سعيد جارنا كل يوم بيبوس مراته قبل ما بيروح الشغل رد وقال انا مستعد وماعنديش مانع بس تفتكرى هى ترضى

النكته الثانية

واحد صعيدي متهم في جريمة قتل
المحقق : ليه قتلت أبوك
الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
المحققين : طب ليه قتلت عمك ؟
الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة

النكته الثالثة

واحد عصبي وجعه درسه راح للدكتور وقال له اقلع كل دروسي وخله زي الكـلب لحاله

النكتة الرابعة

صعيدي مع زوجته على خط الجبهه . جاء صاروخ من فوقهم الصعيدي صرخ في زوجته : يا وليه أنبطحي . ردت الزوجه : وهذا وقته ياحسنين.

النكتة الخامسة

غبى مسكوه بيزور فلوس بيقول للضابط أموت واعرف عرفتوا أزاي ؟ الضابط قاله يا ابن الجزمة هو في ورقة ب65 جنيه

النكتة السادسة

مرة صعيدى عايز يعمل تجربة على ضفدعة فقطع رجل وقال لها نطى فنطت فكتب الضفدعة بتلات رجول تنط وقطع كمان رجل وقال لها نطى فنطت فكتب الضفدعة برجلين تنط فقطع كمان رجل وقال لها نطى فنتط فكتب الضفدعة برجل واحدة تنط وقع الرجل الاخيرة وقال لها نطى فما نتط نطى فما نتط فكتب الضفدعة بدون رجول تفقد حاسة السمع

النكتة السابعة

سواق ماشى ع الطريق واحد لابس احمر فى احمر شاور له فوقف السواق و قاله انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاحمر و عايز توصلنى فقالة لا مبوصلش فرافير و مشى و سابة شوية لقى واحد لابس اصفر فى اصفر و بيشاورلة فوقف و قالة انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاصفر و عايزك توصلنى فقالة لا مبركبش فرافير و مشى و سابة شوية و قابلة واحد لابس اخضر فى اخضر عمل معاة نفس الحكاية فالسواق سابة و مشى شو ية كمان كدة و لقى واحد لابس ابيض فى ابيض بيشاورلة ف السواق وقف و قالة يا ترى انت بقى الفرفور الابيض فقالة الراجل فرفور اية رخصك يا روح امك

النكتة الثامنة

الامريكى قال للصعيدي وصلتو فين بالتطور؟ الصعيدي رد وقال: ياعم تطور ايه دا احنا رجعنا لورا، ثم سأل الصعيدي الامريكي: انتو وصلتو فين بالتطور الامريكي قاله: احنا وصلنا بالتطور اذا القمر الاصطناعى عطل في السما نقدر نصلحه من هون ... الصعيدي فكر شويةوقل يااااااااااااااه هو المفك بتاعكم طوله أد ايه؟

النكتة التاسعة

واحد صعيدي في برنامج الكاميرا في الملعب سألوه بتشجع مين قالهم المقاولين العرب قالوله بتحب مين في المقاولين العرب قالهم الجماعة بتوع المحارة .

النكتة العاشرة

في واحد عايز ينتحر رمى نفسه قدام عربيه زعق عليه صاحب العربيه بتعمل كدا ليه رد عليه عايز انتحر قال طيب ماتطلع اي عماره وتنط قال ياسلاااام عايزني امووت

يارب يعجبوكم الشوية دول وفي تاني كتير بس الصبر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق